ANL Cisnadie. 50 RON chirie pe luna!


Scump domne’ scump, ca nu este utilitatz’ …decat gaz si apa si probabil si curent” la momentul in care scriu eu acest post.

Deci nu “este utilitatz’ ” dar ele au aparut pe parcurs. Cert este ca apoximativ 60 de familii din Cisnadie care au avut norocul sa primeasca o locuinta in aceste blocuri ANL de la lac s-au grabit anul trecut sa se mute in ele nefiind inca terminate. Astia de la primarie au inceput sa-i taxeze cu chiria in momentul in care le-a dat cheia. Oamenii la inceput au fost foarte bucurosi ca aveau unde isi depozita lucrurile, apoi au incercat chiar sa locuiasca in apartamente fiind constienti ca nu sunt gata, apoi au incercat sa grabeasca terminarea apartamentelor prin sesizari la primarie. Cum trecea timpul oamenii deveneu tot mai nervosi si au inceput sa apeleze la “ziare” si asa a aparut un articol nesemnat si nedatat  in Sibiu 100% unde isi desfasoara domnul Calin Blaga activitatea si pe care il cunoastem cu totii drept un adevarat “justitiar” care lupta pentru dreptatea omului de rand si o face si gratis. Nu, nu sunt ironic doar incerc sa-l enervez. Sincer mie nu-mi prea place acest ziar, varianta online este putin prea rosie ( la propriu dar si la figurat), pentru gusturile mele, care nu sunt nici pe departe niste gusturi portocalii cum ar zice unii mai rautaciosi si in necunostinta de cauza.

Dar sa ne intoarcem la articolul cu ANL-urile din Cisnadie si la “fericitii” suparati pe primaru’ Krech care nu le ofera si posibilitatea de a trai decent pe 50 de RON/luna in niste apartamente in care ei s-au grabit sa se mute.

Dupa cum se stie mie nu-mi place Krech, nu-mi place Huja, nu-mi plac multz’ din primarie si consider ca locul lor este undeva mult mai jos dar atata timp cat nu am alte variante ma amagesc cu astia si ii articulez in scris de cate ori am ocazia.

Asta cu apartamentele nu e un motiv intemeiat, am hotarat sa scriu despre asta doar in momentul in care am vazut ca ia amploare si amicul cisnadian a preluat articolul respectiv fara sa emita o parere dar binenteles ca nu are nicio parere, el fiind binecunoscut pentru lupta crancena impotriva unui beshinos Augustin care conduce asociatia de locatari si care face nu stiu ce nedreptati si toata lumea tremura in fata lui inclusiv primaria si politia. Asa o fi dar nici cu celalalt beshinos procesoman de profesie si anume Rotarescu care a fost inaintea lui Pop nu pot sa ma laud.

In schimb am citit aici un comentariu al unui domn “dezvoltator imobiliar” din Cisnadie care se prapadea de ras (dar nu era rasul lui) despre ce tzeapa le-a dat statul acelor 60 de familii si ce se intampla cand vrei moca si ca ce bine era daca ar cumpara romanii apartamente de la micii dezvoltatori imobiliari, si cum schimba ei peisajul de “blocuri gri” in blocuri albe cu albastru. Pai domnule “dezvoltator imobiliar” daca 50 RON/luna numesti tu tzeapa, cum se numesc “prostelile” dezvoltatorilor de sute de mii de euro, bani incasati de ei iar in unele cazuri nici macar fundatia blocului nu era facuta?!

Cititi despre ANL Cisnadie si pe: http://www.oradesibiu.ro/2010/02/24/culmea-la-cisnadie-anl-urile-sau-inaugurat-si-s-au-inchiriat-dar-nu-au-utilitati/

 dar si pe: http://www.sibiul.ro/stiri-locale/cu-repartitie-la-anl-dar-fara-utilitati/30391/

Aceste articole de mai sus dateaza de la sfarsitul lui februarie.

Eu stiu ca in ianuarie in sedinta de consiliu local s-a discutat despre cererea chiriasilor de a se sista plata chiriilor pana cand vor fi realizate toate bransamentele la utilitati.

Nu stiu daca s-a aprobat sau nu, eu as fi aprobat fiind vorba despre o suma prea mica incat sa conteze prea mult la buget.

Probabil ca intelijenti nostrii consilieri nu au aprobat asta si de aceea a bubuit in “presa” , ei considerand ca suma e intr-adevar mica dar au avut in vedere ca este vorba doarde 60 de familii care nu aduc prea multe voturi asa ca s-au hotarat sa le ia banii la buget si sa faca alte mocaciuni care aduc mai multe voturi. Nu-i asa?!

Sa fitz’ cu Mintz’ ca rahat exista peste tot, si vine nea’ Hans si ne da si lingura :)) !!!

12 responses to “ANL Cisnadie. 50 RON chirie pe luna!

  1. Stai putin… e drept ca eu nu am mai citit un ziar de nu stiu cand, caci sunt la curent cu orice, de pe internet. Dar ca mine/noi, nu stiu cat de multi or fi… De fapt, daca ma gandesc bine, si colegii mei de birou fac la fel, se pun la punct cu noutatile tot online. S-ar putea sa ai dreptate…

  2. “elita fara nume, fara scop si fara directie”… Mi-i ciuda pe tine… Vedem lucrurile mult prea similar. Dar ceva lipseste: cum dam nume, scop si directie elitei?

    Restul: saptamana trecuta am fost in SB, cautand gazda. Gasesti, lesne si la conditii bune. Casa in Turnisor cu 150 euroi, si apart. in Terezian, 180 euroi 3 camere, fain. Eu sunt proprietar, dar apartamentul e ipotecat si-s in credite pana-n gat. Am incercat si sa inchiriez si sa vand. Nu se prea contureaza insa nimic. Mai insist…

    Zi-mi un pic ce lucrezi? Nu te bate totusi gandul sa scoti un ziar gen Catavencu? Bine promovat si care sa informeze corect omul de rand de ceea ce se intampla la nivel mai inalt… ca sa aiba grija cum voteaza in anii urmatori… altfel nu vad cum se poate “educa” elita… Mi se pare foarte slab canal de promovare, deocamdata, blogul.

    • Ce sa zic, bunul simt presupune respectarea opiniilor celuilalt asa ca, ti le respect. Nu le impartasesc insa in totalitate. Ma bucur ca ai multe accesari, insa nu consider suficient asta, daca lipseste actiunea propriu zisa a oamenilor in urma acestor accesari. Referitor la varianta tiparita a “opiniei” si a educarii cititorilor: populatia tanara nu e populatie de actiune. Ti-o spun din experienta. Generatia tanara, din pacate, merge pe principiul “nu ma intereseaza”. Exemplu concret: cand mi-au comunicat cei de la asociatia de proprietari ca sefii de scari au acceptat ca administratorul si presedintele sa aiba salarul mediu pe economie (enorm, avand in vedere ca nu fac altceva decat sa frece menta – cel putin asta face presedintele, administratorul face si pe casierul) am luat-o la picior prin blocurile din Asociatie si am stat de vorba cu asa zisii sefi de scara. Am intalnit intre ei si oameni tineri, inteligenti. Cand le-am spus despre ce este vorba, normal ca nu au fost de acord cu sumele alea si s-au aratat contrariati. Cand i-am chemat insa la adunarea generala, ca sa schimbam situatia si sa dam jos impertinentul, n-ai mai vazut picior de proprietar. Au venit oameni trecuti in general de 50 de ani, nevasta-mea era cred ca singura persoana in jur de 30 de ani dintre ei, si marea majoritate erau niste imbecili ignoranti care au refuzat oferta mea de a administra asociatia asta fara sa le percep vreun ban. Au lasat in continuare sa fie furati de nativul lor de Cisnadie, spaima (beep), si uite-asa functioneaza lucrurile. Nu doar in Cisnadie, ci in toata tara. De-asta spun ca, populatia tanara are un defect: imi vad de treaba mea si restul, sa se descurce. Romanilor le lipseste unitatea cand e vorba de facut bine. Da-le paine si circ, bere si mici, si-i aduni, Pune-i sa faca ceva constructiv si esti considerat tampit. Asta-i Romania, in majoritate. Concluzie: in Cisnadie cel putin, daca vrei sa schimbi ceva, bazeaza-te pe oamenii de peste 45 de ani. Daca stii cum sa-i convingi, rezolvi mai multe – ei sunt marea majoritate a alegatorilor. Si oamenii de varsta asta, in general citesc ziare, nu navigheaza pe NET.

      Am inteles perfect si anonimatul tau si e normal sa lucrezi sub acoperire, in conditiile enumerate de tine. Referitor la defectul tau de a fi sef, e intr-adevar un defect. Dar la noi in tara, dupa cum merg lucrurile, nimic nu se poate rezolva in echipa, pt ca noi nu stim sa facem echipa (la bine, ca la rau suntem experti). Si-atunci, solutia este un singur om. Din pacate, de cele mai multe ori si acest singur om pus sef, e pe langa situatie. Sincer, nu vad o schimbare pozitiva in situatia Romaniei, in urmatorii 10 ani.

  3. Deci chiar te-ai mutat din Cisnadie… Crede-ma, si eu am pus apartamentul in vanzare, dupa doar cca 3 ani de sedere aici… Si-mi pare sincer rau, ca-i un orasel frumos, mie imi pare si linistit… Vreau sa revin in Sibiu doar pt simplul motiv ca lucrez acolo si eu si sotia, iar copilasii fac studii tot in SB si naveta cu autoturismul personal ma costa. “Criza” nu m-a ocolit nici pe mine.

    Despre competenta si moralitatea cisnadienilor, nu ma pot pronunta. Nu cunosc decat cateva persoane din oras si mie nu mi-au lasat deloc impresia de competenta. As putea vorbi insa despre incompetenta multora. (vezi inclusiv gaurile din asfalt, printre care fac slalom zilnic).. Si nu as putea sa fac asta, referindu-ma strict la Cisnadie. Incompetenta e o stare de fapt in Romania. Si e o stare grava… Am indoieli ca lucrurile vor functiona bine in tara asta, in urmatoarele cateva zeci de ani. Mentalitatea e putreda, politica e corupta, bunul simt din ce in ce mai rar…

  4. “toata lumea tremura in fata lui inclusiv primaria si politia.” Hmm… Nu chiar tremura… dar nu l-au “ars” pana acum sa simta pe pielea lui ca in orasul asta inca exista autoritati. Cu niste actiuni ferme ale autoritatilor din tara asta, cred ca multe mizerii ar putea fi puse la punct.

  5. Salut, am amanat #fotbaltweetmeet #Sibiu din cauza conditiilor meteo nefavorabile, o sa revin cu o data ulterioara de desfasurare.

    Invitatia ramane deschisa! :)

  6. - macar impotriva abuzurilor “beshinosului Augustin” am facut mai mult decat a da din gura pe la colturile blocurilor sau pe dupa perdelele apartamentelor, cum procedeaza 99,99% din stimabilii mei vecini cisnadieni, care i-ar vrea capul dar cu mainile altora. Si voi mai face, pana va invata ca nu toti romanii sunt niste “beshinosi”… Ceilalti, pe care tu nu-i poti suferi, inca nu m-au calcat pe bataturi…
    - cu rotarescu am discutat cate ceva, si pot sa te asigur ca intre el si augustin e o diferenta ca de la cer la pamant. Iar daca primul a devenit “procesoman”, nu-i de vina el, ci imputitul de sistem in care ne balacim si pe care nu suntem in stare sa-l schimbam. Pt ca in societatea actuala, cu vorba buna nu mai merge nimic, iar de sesizari scrise ii doare pe toti in spate… si atunci, nu-ti ramane decat instanta, care si-asta e cum e. Eu asa am patit: Primaria nu actioneaza la timp, Prefectura arunca mingea la Primarie, si bietul contribuabil ajunge sa apeleze la instantele de judecata. Si-atunci unii din “galerie” te fac procesoman. Spune-mi tu alta varianta care sa dea rezultate si sunt gata s-o primesc. Ma enerveaza talkshow-urile… Iar ce spunea Rotarescu cu o anumita ocazie e un adevar incontestabil: “am dat jos comunismul si ne-am castigat 2 drepturi: avem dreptul sa vorbim cat vrem, unde vrem. Si avem dreptul sa nu fim ascultati”. Bravo, Romania.
    - in ceea ce priveste ANL-urile de la lac, nu latru doar ca sa ma aflu-n treaba. Era o stire care privea cisnadia, de-aia am preluat-o. Nu detin informatii despre aceasta afacere si mi se pare normal sa-mi tin limba-n frau, ca sa nu bat campii doar de dragul logoreei. Astept sa vad un “instrument” la indemana cetateanului care sa-i rezolve acestuia rapid si eficient doleantele.

    • Cisnadiene, Cisnadiene! tare as vrea sa te pot ajuta dar din pacate nu m-am putut ajuta nici pe mine si am facut ce a facut tata, adica m-am mutat din Cisnadie fara insa sa uit de faptul ca mi-am petrecut 30 de ani in acel orasel si fara sa uit motivul pentru care am facut-o. Nici macar nu e vorba de faptul ca “nu-i pot suferi” pe cei care conduc urbea la momentul de fata, e drept ca nu-mi plac din simplul motiv ca stiu persoane mult mai competente si mai morale din Cisnadie care sunt mai indreptatite sa conduca orasul.

      In alta ordine de idei il cunosc de cand eram mic pe acest Rotarescu, am fost chiar vecini la un moment dat dar spre deosebire de tine nu am avut ocazia sa citez din el :)) (apropo chestia cu castigarea dreptului de a vorbi fara sa te asculte nimeni a spus-o Octavian Paller si ma mir ca Rotarescu l-a citit sau ascultat). Rotarescu e un fost comunist reincarcat care a preluat modelul Iliescian de a se adapta la democratie. Din pacate e doar un mos guraliv numa bun de ironizat. Asta avea abonament pe autobuzul 32 adica Cisnadioara pentru ca mergea zilnic la tribunal in procese care majoritatea erau pe persoana fizica si nu pe asociatie si in care el era reclamantul (un fel de hobby ciudat al unor pensionari).
      Ai remarcat bine, chiar fac parte din galerie si nu o fac de amorul artei, am si eu un scop dar sunt constient ca nu o pot face de pe-o zi pe alta, nici macar de pe un an pe altul si este un drum lung pe care l-am inceput prin intermediul blogului. Ca sa pot sa trec la o a doua etapa am nevoie de sustinerea a mai mult de 0,01% cat lipseste din cel 99,99% care “dau din gura pe la colturile blocurilor sau pe dupa perdelele apartamentelor” cum spui tu. (Stii cat e 0.01% din 16.000 cat are Cisnadia? pai e doar 1.6 persoane…adica eu si 0.6 din tine) De aceea nu vreau sa ma cert cu tine deoarece suntem de aceeasi parte a baricadei si ar fi prea romanesc sa ne certam noi.

  7. Am uitat ceva: in editia 88 a ziarului am avut la Posta redactiei doua scrisori legate de articol. Prima, semnata de un grup de ANL-isti, care desi erau de acord cu articolul, nu erau de acord ca “dam in primar”. A doua scrisoare publicata, era de la alt grup de ANL-isti care ne spunea cine sunt semnatarii primei scrisori: anagajati ai Primariei si prieteni ai primarului si vicelui….

    • Pai si unii si altii aveau dreptate, in sensul ca daca vrei un apartament ANL cu 50 RON/luna trebuie sa fi prieten cu cei ce impart aceste apartamente si anume cu un angajat in primarie, de preferat din conducere. Ca sa nu bata la ochi acestia trebuie sa imparta si cateva apartamente unor familii care chiar se califica pentru a primi asa o pleasca. De aici cele doua grupuri care au un scop comun dar mijloace diferite. Unii sunt bagati in seama de ziare iar ceilalti de “prietenii” din primarie. Cei din urma vor rezolva problemele fara sa loveasca in prieteni. Acum mai exista un aspect si anume grupul celor din primarie este si el impartit din cauza “luptei” momentan tacite dintre primar si vice care sa nu uitam ca vor fi vesnic in competitie pentru fotoliul de primar si in campania electorala se vor porcai din nou prin toate mijloacele. Atunci o sa aflam multe din magariile facute de amandoi, mai mult sau mai putin exagerate. Asa ca hai sa asteptam campania electorala din 2012 dupa care sa-i taxam…dar o sa avem din nou aceeasi surpriza si anume din lipsa de optiuni o sa votam la fel Krech + Huja unde nici nu mai conteaza care-i primar si care-i vice.

  8. Apreciez stilul tau, dar te inseli in cateva privinte. Articolul din Sibiu 100% era semnat, avea si email de contact. Citeste si tu editia tiparita a ziarului ca este in 66.000 de exemplare! Varianta online a siteului este din 2008 si este proasta. De aceea acum se lucreaza la un nou site. Dar mai trebuie rabdare. Articolul nu este scris de mine, ci de un colaborator care a fost la fata locului, a vorbit cu oamenii din ANL, cu Primaria, atat cat au vrut ai doi sefi sa vorbeasca. Sincer mi se pare jenant cazul de la Cisnadie cu ANL-urile. Si mai jenant mi se pare faptul ca cele 400 de exemplare ale ziarului Sibiu 100% duse la Cisnadie cu acel articol au fost luate de oameni din magazin doar 50, restul fiind FURATE de un om pus de cineva din PRIMARIA CISNADIE. Ce zici de drepturile omului si dreptul la libera informare la Cisnadie?! Adica stiu ce zici, pentru ca blogurile de Cisnadie ca acesta, nu pot fi libere, ci doar sub pseudonim, din cauza persecutiilor locale. Te inteleg, dar trebuie facut ceva in acel oras.

    • Ok acum e clar de ce nu a primit nimeni editia tiparita la Cisnadie si ai mare dreptate sa spui ca e jenant. Problema cu ANL-urile nu m-i se pare insa chiar asa cum s-a descris. E clar ca astia din primaria se stiu cu musca pe caciula din cauza ca s-au dat unor persoane pe baza de relatii si e clar ca existau si cazuri sociale mai indreptatite dar fara relatii.

      Ei de aceea incearca sa evite subiectul si nu din cauza ca nu sunt utilitati ceea ce era bine stiut de cand s-a preluat cheia. Am informatii ca exista cateva familii care au primit aceste aprtamente cu chirie sociala in baza unor relatii si acum sunt cei mai “revolutionari” iar de aici si expresia primarului cu “facerea de bine si futerea de mother” – faceam si faceai la fel. Orice roman cand ajunge int-o functie are in spate niste “obligatii” de familie, de prieteni, de binevoitori care te-au ajutat sa ajungi acolo si vine o vreme cand trebuie sa rezolvi din aceste “obligatii”. Totul este pana unde esti dispus sa mergi. Incoruptibilitatea exista doar la oameni simpli care nu au nimic de oferit, coruptia vine odata cu functia si pana la urma nu omul e de vina ci functia si oamenii dn jurul lui. Stii cazul cu politistul care si-a amendat tatal pentru ca nu avea centura?! Toata lumea a vazut in el un bou si nicidecum un incoruptibil, chiar si superiorii lui au ras de el. Este un caz in care umanul este mai presus de profesional. Nu-i poti ierta pe toti dar sa-ti amendezi tatal este putin deplasat chiar daca vine legea si striga ca toti suntem egali in fata ei.

Comenteeeeezi?!

