Land of choice

S-a stricat de cap si domnul dr. Cosoroaba! Cine urmeaza?!


Incurcate sunt caile domnului, dar mai incurcate sunt mintile reprezentantului lui…si anume ale domnului dr. Cosoroaba!

Multi o sa sara si o sa-mi spuna ca aici nu e vorba de „minte incurcata” ci de suflet, de iubire, de ce nu… de “suflete pereche”?!…Bullshit zic eu! E o clasica telenovela romaneasca dintre un popa batran si o enoriasa ciudatzica!

Dar stati sa va spun despre ce este vorba pentru ca nu toti stiu, cine-i Stefan Magnus Cosoroaba, desi ar trebui sa stie pentru ca majoritatea l-ati votat sa va reprezinte in consiliul local. Asta daca nu cumva ati dat pe la biserica sasilor in ultimii 10 ani ca sa-l vedeti ca preot sau ca premiant Walpurga…

Sincer am ramas stupefiat de zvonul conform caruia, weekend-ul trecut a avut loc casatoria dintre consilierul fedegerist, Stefan Magnus Cosoroaba si donsoara Maris.

Eu speram sa ramana la nivel de zvon neconfirmat, dar tare ma tem ca este adevarat.

Urasc din ce in ce mai mult, sa am dreptate! Au fost si vremuri cand nu am avut, cand eram si eu naiv!

Acum doi-trei ani cand a aparut zvonul ca popa evanghelic Coso’ din Cisnadie, s-ar fi incurcat cu o pustoaica de 19 ani si ca e pe cale sa-si lase “ditamai” familia (are vreo 7 copii) pentru o pustoaica naiva, sau care facea pe naiva!

Am refuzat sa scriu la vremea acea despre acest lucru, considerandu-l un can-can ieftin care nu poate fi confirmat. Apoi la putin timp, preacuviosu’ popa Coso’ si-a luat talpasita din biserica Heltauriana, fiind avansat in grad undeva la Sibiu si pe la inceputul anului asta, era cat pe-aci sa ajunga episcop! Vorba vine “cat pe-aci” era doar candidat, dar fara sanse reale.

In fine, am zis ca-i pura intamplare si omul a plecat din cauza avansarii nicicum nu voiam sa accept varianta cu “lasati copii sa vina la mine” si donsoara Maris s-a dus la el, iar el a mai vrut odata si ea s-a mai dus odata si apoi a aflat preoteasa probabil si normal trebuia sa fie end of story, eventual un divort!

Dar se pare ca este telenovela cu prosti, unde toti sunt fericiti sau cel putin asa par, dar nimeni nu stie ce-i in sufletul lor.

Nici pe noi nu ne-ar interesa dar din cauza faptului ca Herr Cosoroaba este consilier local si impreuna cu alti consilieri locali imi hotarasc mie, oarecum soarta.

Nu stiu ce i s-a nazarit consilierului popa de sasi cu nume de moldovean,  “almost bishop”, acest supra-apreciat si supraevaluat domn Coso’ ce parea un familist convins, cu o sotie  iubitoare (cred) , tata a 7 copii si care imi propovaduia mie etica si morala evanghelica, nu stiu de ce trebuia sa se si casatoreasca cu junioara?!

Parea un tip cult, cu toti neuronii la el, om de familie dar se pare ca faptul, ca e popa evanghelic l-a cam stricat de cap.

Chiar acum am primit confirmarea ca intr-adevar s-a casatorit oficial cu pustoaica Maris, care naiva fiind, ca orice pustoaica din asta mai credincioasa, mergea la Kindergottesdienst sa fie mai aproape de Gott si i-a picat cu tronc mesagerul acestuia. E normal ca o adolescenta introvertita, sa se indragosteasca de mesagerul domnului…ca cica Batman Batman!!

Pe ea nu o acuz de nimic, pentru ca toate deciziile banuiesc ca le-a luat Coso’…ii spun asa pentru ca nu mai pot sa-i zic Herr Pfahrer. Nu-mi mai inspira niciun respect.

Habarnam cum e sa fi familist dar cand ii vad pe bunicutzii astia cu familie si copii, de zici ca mama ce fericire este pe capul lor si cum ajung intr-o functie publica (dar nu neaparat publica, functie inalta) isi lasa familie, copii …dar niciodata functia… si pun mana pe cate o tinerica din asta naiva care evident ca se indragosteste orbeste, de functia si banii lor, si se mai si casatoresc cu ea, le face tinerica cate-un copil si apoi cand ajunge copilul la gradinita si educatoarea striga copilul „Gigeleee, hai ca a venit bunicul dupa tine” astia martalogi fiind se supara! Zau ca nu-i inteleg de ce se supara!

O puteti considera si invidie venita din partea unui nefamilist care are impresia ca nu-si gaseste femeie, din cauza faptului ca le iau babalacii astia catzarati in varful piramidei sociale,  evident pe criterii de oportunitate si imprejurari.

Sa nu-mi spuneti mie ca primaru’ a ajuns primar fiind cult si inteligent sau etic si moral! Ca cica: “daca esti prost macar fi etic, sau daca esti incult macar fi moral” – CT dixit!

Daca la primar ma asteptam sa faca tampenii de genul asta, sa-si lase frumusete de familie pentru o pustoaica, mai mult jucausa decat frumoasa si apoi sa-i faca si copii pustoaicei jucause si sa-i puna si casa pe nume.

Ei bine la minunabilul domn Coso’ nu ma asteptam!

Banuiam eu ca nu-i “usa de biserica” ci doar popa in institutia aia si e normal sa ti se mai aprinda calcaiele dupa ceva prospaturi, care vin la tine ca la un zeu, ok reprezentant al zeului.

Dar pana la urma, inainte sa fi reprezentantul acelui zeu in teritoriu, esti om cu toate defectele si calitatile umane, dar apoi apare etica, morala, cultura si inteligenta …constiinta intr-un cuvant, care iti spune ca nu trebuie sa iei de sotie o jucausha din asta, mai mica cu 30-40 de ani decat tine, pentru ca e imposibil sa fie iubire adevarata.

 “Tu crezi ca e iubire adevarata/ Eu cred c-a fost o scurta nebunie” – asa zicea prietenul meu Minulescu in “Celei care pleaca” (fara nicio aluzie la “tinerii insuratei”) dar sunt perfect de-acord cu el. Cititi poezia ca-i misto’ („e frumoasa” – asta pentru cei din categoria mea care urasc jargonul tiganesc „misto”)…no’ ca mi-a scapat link de youtube (dar tot de citit este). Exista si varianta audio a lui George Nicolescu dar nu-i asa faina.

Si daca tot e vorba de nebunie “temporara” …care tine de ceva vreme, culminand cu o casatorie, atunci eu sincer nu pot sa-i mai acord incredere acestui om si refuz sa mai fiu reprezentat de el in consiliul local Cisnadie. Stiu ca lor nu le pasa de ce cred eu, sau alti contribuabili ca mine. Li se rupe, si lui si celuilalt Casanova, atata timp cat ei sunt acolo sus si noi rasfirati prin Cisnadie sau pe online, chiar li se rupe de parerile noastre.

Dar ne meritam soarta, i-am pus acolo, i-am reales…doamne-ajuta! Acum ei mictioneaza pe noi si noi ne uitam in sus cum ploua si cum fac ei „burtile pline” la propriu si la figurat. Stam individual sub “umbrele mici” si ne cam uda mictiunea lor, in loc sa ne-adunam sub una mare si apoi sa-i schimbam! Dar cu cine?! ma veti intreba… si chiar nu stiu sa va raspund!

Eu chiar l-am apreciat intr-o vreme pe Cosoroaba, sincer, chiar si dupa acel zvon care l-am considerat o idiotenie. Il consideram singurul consilier cu capul pe umeri, in ciuda faptului ca era popa, iar eu nu prea am incredere in ei.

Ei bine idiotul am fost eu, ca n-am crezut si chiar i-am luat apararea batandu-ma cu pumnii in piept ca, popa evanghelic Coso’ nu ar face asa ceva si ca sunt unii care vor sa-l discrediteze din cauza ca le-a luat cladirile si terenurile (el in numele Bisericii evanghelice) se pare ca m-am inselat si-mi fac Mea Culpa in fata acelor oameni cu care am polemizat atunci – stiu ei care!

Prima oara m-a dezamagit in primavara, cand in sedinta aia de consiliu cu “salvarea spitalului” a incercat sa dea definitia “turmei organizate”. Ei bine atunci mi-am dat seama ca-mi creasem o impresie gresita despre el si ca nu-i chiar asa sclipitor cum credeam. Dar am zis ca i se trage de la atmosfera aia, plina de imbecilism in stare pura, care plutea in sala aia de sedinte unde prostia pe metru patrat era foarte densa. Un pic mai era si se forma o gaura neagra a prostiei!

Dar stiti care-i paradoxul relatarii de mai sus, si a vremurilor care le traim, ca prin ce scriu eu acum, o sa-i creasca popularitatea lui Coso’  si parca-l vad ca o sa candideze la primarie si o sa si castige.

Asa s-a intamplat si cu Krech, daca va amintiti, dupa ce si-a lasat familia si s-a combinat cu prospatura, i-a crescut popularitatea si a mai luat un mandat!

Efectiv am impresia ca suntem(-tzi) batutzi in cap cand mergem la alegeri! Ori nu ne pasa ce votam pe ideea ca toti fura!

Pe mine nu furtul ma deranjeaza, ci faptul ca ma fura unul mai prost ca mine…asta ma dispera!

Acum a intrat si Coso’ in randul “smecherilor” care-si insala nevasta cu prospaturi, dupa care din lipsa de neuroni isi lasa familia si se casatoresc cu prospatura! La faza asta Huja le este superior, asta desi a recunoscut ca are un copil cu duduia de la Capsa, el nu si-a lasat familia!

Acum  nici asta nu stiu cat e de cusher, dar daca Marghioala accepta situatia, de ce nu?

Ce e de retinut din toate povestile astea de can-can ieftin, care in mod normal nici nu mi-as apleca urechea sa le ascult, este faptul ca oamenii astia conduc orasul si iau hotarari in numele nostru al tuturor iar eu personal nu dau doi bani pe ideile si pe judecata astora si stau mereu si ma intreb ca prostul….”Dar oameni NORMALI, nu au acces la politica in Cisnadia asta, sau cu ce-am gresit ca sa fiu reprezentat de astfel de specimene?!”

Sa fiti cu minti si daca voi gasiti raspuns la intrebare, va rog sa-mi luminati si mie mintea!

UPDATE: In timp ce scriam, am primit informatia ca popa Coso’ nu mai e consilier local….Hmmmmmmm Mai sa fie!  Sa vezi tu ca asta mai are ceva etica nemteasca in el si si-a dat demisia.

Dar pana n-am confirmare oficiala pe site-ul primariei, eu nu cred. Aici pe site apare inca ca si consilier local. Binenteles ca apar inca si niste angajati care demult au fost restructurati sau au plecat de “buna voie” ajutati putin de la spate cu un sfat ca “ar fi bine sa…” si binenteles ca astia nu actualizeaza site-ul desi ii obliga legea, dar le convine asa mai pe intuneceala sa dea legi si nimeni sa nu le citeasca.

Pe Skateveu’ apare ceva cu sedinta lunara de consiliu (mai bine o tineau pe soare si nu pe luna), dar e cam rapida si vine dupa rubrica DECESE…cine plm sta 10 minute sa se uite la programul local Skateveu’ sa vada mortii din Cisnadie, Sadu, Gura raului…chiar si bunica-mea se plictiseste, dupa primii trei. Si credeti-ma ca bunica-mea are o rabdare de fier. Ganditi-va ca ma suporta pe mine vreo 2 weekend-uri pe luna!

Sa fiti cu minti!

 

Ma bucur insa ca ineptiile bloggeristice ale primarului, sunt singurele la zi pe site-ul primariei!

Standard

16 gânduri despre „S-a stricat de cap si domnul dr. Cosoroaba! Cine urmeaza?!

  1. Majoritatea comentati de fapt comentarile pe care le cititi.
    Era vorba de popa sasilor. Mai bine comentati subiectul, cu totii, chiar si cei care vorbiti si scieti in alte limbi.
    Desi ar fi bine sa scrieti cu totii in romaneste sa inteleaga tot poporul. Eu una chiar nu inteleg germana.
    Chiar daca scrieti in germana, va place c a popa vostru poate???? era de fapt o curva de om???? sia stricat familia pentru o proasta de fata si curva pe deasupra????Pai daca va place asta atunci …..

    • Contribuabil al cisnadiei, de fapt contribuabila, ai perfecta dreptate ar trebui sa comentam despre intimplarea cu nenorocitul si dea dreptul jeg de popa al sasilor.
      Pacat ca a facut de mindra rusine o comunitate intreaga si oameni de mare calitate ca d-n profesor, care am auzit ca inca mai face slujbe cu el la cisnadioara.
      Da vorba cuiva …. curva de primar nu aputut sa aleaga linga el decit tot o curva de om.
      Amindoi sunt la indigau.
      Sai ia dracu … bine ca a plecat popa si sa plece dracu odata si jigodia de primar.
      Doamne da si ajutane sa scapam de nebunul, de curvaru, si de nimicul ala de om.

  2. Cel ce Este zice:

    si uite ce fac romanii ,doar cacao….nea Krech e o exceptie nefericita si i-ar pune sasii cu placere galgenu` la gat…..
    Imi povestesc parintii cum era pe vremea sasilor…curatenie si ordine in politica si in societate

  3. Pentru cei ce scieti in alte limbi.
    Firati ai dracu de cacati. Ati uitat romaneste ma??? da cum dracu ati inteles cele scrise in comentarii???
    Sunteti niste jeguri! de ce??? o fost buna mamaliga si spanacu de urzici mincat in perioada ceausista.
    Si acuma nu mai stiti romaneste??? stati dracu la voi in germania sau pe unde veti fi in state, si lasatine pe noi cu ale noastre.
    Rusine sa va fie.
    Huo, Huo, Huo

      • Cel ce Este zice:

        Cisnadia are istorie de 800 de ani saseasca , abea 50 de ani de istorie romaneasca…asa ca cut the bullshit Contribuabil al Cisnadiei, ca romanii vezi ce fac,….
        p.s. sunt roman, dar nu sunt mandru de asta

      • cine cine zice:

        „lasatine pe noi cu ale noastre”
        Va lasam, stai linistit, ca nu o sa va inghesuie nimeni in ro – nicht mal gezwungen

    • D-le Contribuabil Al Cisnadiei !

      Imi pare rau ca esti asa de revoltat si te simpti asa de jignit si ranit in propriul amor romanesc si daca din nefericire am contribuit la amaraciunea aceasta a ta ,atuncea imi cer iertare ! Aceasta nu a fost intentia mea absolut deloc iar mesajul de sus a fost pentru CT personal si este o anumita pricina de ce comunic cu el intr-un mod asa de „universal” si din fericire el a capatat mesajul si asta este important ! Cit despre mamaliga, inca mai imi place si inca mai maninc asta si de fapt am descoperit o reteta noua care are un gust formidabil si daca vrei,ti-o pot trimite cu placere sa o faci acasa iar cit despre urzici..din pacate probabil ar trebui sa astepti pina in primavara pentru ele ca acuma au un gust cam amar si nu vrem sa adaugam mai multa amaraciune in viata ta care este oricum asa de „amara ” ! Aveti o zii buna in continuare !

      • Cel ce Este zice:

        @Ioana, oricum forumul asta nu are locatie specifica Cisnadie, e online asa ca doar niste frustrati vorbitori doar de a lor Muttersprache se agita.
        Keep on posting, in allen Sprachen der Welt, hoechstwahrscheinlich mein zukunftiges post wird auf Swachilli sein.

      • Oho !! Swachili kenn Ich das nicht aber Ich mochte ganz gern lernen wenn Ihr mir hilfen konnen ! Gibt es uberhaubt jergend welcher Wortenbuche fur diese sprache davon ? Cit despre limba materna, numai pentru faptul ca sintem asa multi capabili sa vorbim in diferite limbi nu inseamna ca vrem sa ne aratam smecheri sau mai destepti decit altii sau vrem sa ne prefacem ca am uitat limba materna ! Din contra, eu cred ca toti sintem mindri de unde venim si sint sigura ca pe unde sintem lasam o impresie buna si aratam lumii ce inteligenti sintem si cit de usor putem sa comunicam in diferite limbi ! Poporul romanesc este nascut cu abilitatea de a se acomoda repede cu mediul inconjurator din punct de vedere fizic si intelectual,abilitate care este necunoscuta prin alte colturi in lume ! Fara sa par increzuta sau gresit inteleasa, eu cred ca este o arta sa fii capapil sa ai o conversatie inteligenta si sa te faci perfect inteles in mai multe limbi straine iar in acelasi timp sa te distrezi cu aceasta abilitate ! Daca cineva are nevoie de o traducere, sint sigura ca o sa vina una fara probleme,singurul lucru pe care ar trebuii sa il faceti ar fii sa intrebati nu sa injurati sau sa suiduiti ! Stiti, este un proverb care spune ca singura intrebare proasta este pe cea pe care nu o intrebi ! The only dumb question is the one you don’t ask !

  4. Referitor la curvaru de popa sasilor ce vreti oameni buni????
    A inceput curva de primar, cu nenorocita aia de curva de lux, care si/o traso cu personalitati pe la sibiu, dupa care primaru mai bun nu avea ce sa/si ia ca si consilier, decit tot o curva ca el.
    Ai dreptate. Popa sasilor dadea lectii de etica si de morala oamenilor lui in biserica???
    Ma rid si cu curu de iei ca au acceptat asa un nenorocit de popa.
    Dar bine ca lau luat aia din cisnadioara, aia sunt mai prosti probabil.
    Numai cind ii vezi fata aia de zici ca impunge, daramite sa mai si mergi sa vorbesti cu taica popa.
    Bin ca a plecat din cisnadie.

  5. Thanks ! Is a reason warum Ich habe in English geschrieben und Ich habe auch keine problem sa scriu romaneste dar sa sper ca nu o sa ma acuzi ca sint hipocrita but is much easier some time to express my self intr-o limba pe care o folosesc pe fiecare zii si pe deasura mesajul a fost adresat diret zum Herr CT und bin Ich sehr frohe das Er hat dass ganz tol mit bekommen und das vegend Ich tut mich mit meine ganze Herz zum Ihm bedanken ! Si de asemenea multe multumuri pentru gestul pe care l-ai facut in urma cu citeva zile; I did not erwarted dass uber haubt nicht and this way I feel very privileged ! Cit despre popa, nu uita sa faci ce zice popa nu ce face popa si cel putin nu este un caz asa de dezgustator ca acela intimplat in USA cu popii catolici si baieteii nefericiti din corul bisericesc ! Personal cred ca incidentul din Cisnadie este „diferit” ca vorba aia o familie a fost distrusa si o gramada de copilasi au pierdut un suport familiar dar cel putin el a avut decenta sa tina capul sus sa admita ce face si infrunta lumea cu obraz descoperit si gata pregatit sa accepte toate „palmele ” si huiduielile pe care o sa le intimpine in viata lui ! Stiu ca tu CT esti dezamagit de comportarea lui ,insa eu ii dau credit ca cel putin el sta si lupta pentru ce crede el indiferent de cosecintele ce or sa urmeze si asta,dupa parerea mea, este o calitate rara ! Da,este un subiect fierbinte si face multe rumori,dar nu crezi ca viata este prea scurta sa o irosesti pe lucruri care de fapt nu sint prea insemnate ?! Da , esti revoltat ca tu ai avut incredere in el si el te-a lasat „balta” , dar gindeste-te ce fel da viata este daca o traiesti numai in mizerii si trebuie sa te ascunzi si sa minti numai sa ai o bucata de fericire ..?!! Cel putin in felul acesta el lasa oamenii sa stie ca el este deschis si cinstit in simtaminte chiar daca aceste simtaminte lntoarce o lume intreaga pe dos ! CT, sweet heart, you need to get over and let it be, is not going to turn YOUR world apart ! Go have one more beer or trage pe altcineva in teapa daca vrei dar bleib ruhig weil es rentiert sich uber haupt nicht ! Cu tot respectul, aceasi…just me !… and no, nu ii iau apararea ca nu ma afecteaza cu nimica I just don’t like it when you sound so sad about something so minor !

  6. Cel ce Este zice:

    eu, tu, si toti de pe blogul asta suntem CT…..ma doare`n basca de persoana in spatele anonimatului…..sa aiba sanatate si mult spirit (critic)….
    cat despre domn` Popica….are o gramada de precedente in Biblie,….Lot si ale sale fete, Avraam si-a dat nevasta la faraon ca romanii la turci, David l-a trimis pe Urie in razboi ca sa-i f*ta nevasta etc….daca omu` asta a invatat, asta face

  7. He he ! Must be the little one give some hot,wicked b.j’s. if she figured out how to twist the poor preacher ‘s head and have him all rapt up around her little finger ! Good for her if she can do it and and shame on him if he is dumb and has learned nothing in such a ripe age ! But we should not forget that most of time men think with one head and is not the one they have in between their shoulders and here is ,evident ,proven fact ,unfortunately !

Comenteeeeezi?!

