Land of choice

Haaaideti sa va dam afiiiineee!!! Haideti la afine!!!


Textul care urmeaza nu imi apartine dar pot pretinde ca fiind al meu…. si daca se va dovedi contrariul…..va dau titlul de doctor inapoi!

E despre Cisnadie, deci e al nostru!

Caracteristic Cisnadiei acest tip de comert. Il stiu de mic copil.Stiu ca o sa urmeze zmeura apoi varza si cartofii.
Ascult si ma reintorc in vremuri trecute.Unele lucruri inca nu s-au schimbat iar asta imi place.Imi place sa aud in strada hai la afineeee. Poate unora li se pare ca suntem necivilizati si am ramas ancorati in trecut

.Eu cred ca nu obiceiul acesta ne arata ca ne-am civilizat sau nu.Inca imi place sa stiu ca afinele si zmeura vin din Magura si sunt adunate cu migala de culegatorii de fructe de padure.

Daaaa cu mare migala si cred ca pretul nu este cel corect. Dar asta fac ei din todeauna si o sa o mai faca multa vreme…pana “ii tin picioarele mi-a spus unul dintre ei”.
Aud o voce dintr-o usa de bloc care striga….”hai aici cu afinele alea” iar culegatorul bucuros isi ia corfa si se duce.Privesc negocierea….Interesant!! Femeia priveste afinele evalueaza marfa, nu ca ar fi ceva de evaluat dar daca e negociere sa fie negociere…..culegatorul meu ii spune ca sunt proaspete,culese astazi din coasta Magurii si sunt culese cu mana nu cu piaptanul,asa ca nu au frunze.Marfa de calitate spune culegatorul! Ea mai priveste ( eu stiu ca o sa cumpere desi ii place ei sa fie atenta)… cat priveste si apoi da verdictul….hai ca ti le iau pe toate…fac dulceata.Tragul se incheie! Culegatorul da afinele si primeste banii.E fericit,nu a stat in soare si aplecat degeaba.

Cred ca femeia stia cat de greu se culeg afinele, si nu a negociat la pret.Toata stima pentru ea!

Ma uit dupa culegator.Maine sigur va pleca din nou in coasta Magurii si isi va umple din nou o corfa cu afine pe care o va vinde in cartierele Cisnadiei.Ma gandesc si din nou ma gandesc la acest fel de comert. E rudimentar la prima vedere.Parca nu asa se face ar spune altii.Dar eu chiar asa vreau sa se faca.

Nu vreau sa dispara acest obicei,de a cumpara afine si zmeura direct din corfa culegatorului dupa ce a strigat ….haideeeti la afineee!.Daca dispare, dispare si o parte din trecutul meu si din trecutul Cisnadiei.Nu vreau sa traiesc in trecut dar nici nu vreau sa uitam sau sa ingropam obiceiuri care ne definesc.Ma refer la obiceiurile pozitive din trecut sa nu intelegeti gresit.Nu tot ce este trecut vreau sa ramana dar acest obicei cu fructele de padure si apoi varza si cartofii caracterizeaza orasul nostru.
Culegatorul acesta m-a facut sa retraiesc vremuri dragi.M-a facut sa imi doresc sa raman in orasul meu si nu in alta parte.

Inca imi place sa aud….haaaideti la afineee!!!

 

Sa fiti cu minti, sa mancati  afine, ca nu veti ramane cu mainile muradare, ca altii!

Sursa: https://www.facebook.com/verzii.cisnadieni

Standard

12 gânduri despre „Haaaideti sa va dam afiiiineee!!! Haideti la afine!!!

  1. Mi-a placut deschiderea…..dottore..
    Cat despre vechile obiceiuri, poate ca daca ne-am intoarce un moment spre vechile invataminte ne-am putea aduce amine de chestii precum onoare, demnitate, etica, dreptate.. si alte lucruri d’astea „invechite” dar care lipsesc cu desavarsire din prezentul nostru.
    Mai citesc si maine..

    • Onoarea, demnitatea, etica nu sunt doar de domeniul trecutului, exista si acum oameni care dau dovada de astfel de calitati. Sunt foarte putini, stiu eu cativa. Problema este ca acestia sunt vazuti de marea masa ca niste anormali, noncomformisti si nu sunt recunoscuti drept modele de urmat. Dar mai stiu ca multi dintre „majoritarii” submediocrii si cuminti in ale razvratirii au remuscari, in unele coltisoare ale mintii lor, si isi doresc sa poata fi la fel de hotarati, deschisi si decisi in lupta cu mizeria umana a celor care toaca bugetul orasului si murdaresc destine. Maine voi posta si pentru tine. Tu faci parte dintr-o generatie pentru care noi turmentatii luptam acum cu tastatura si nu numai

      • Nu cred ca mai e nevoie de un discurs pompos si un obiectiv maret pentru lupta..e de ajuns doar o mica speranta ca se mai poate face ceva, un semn ca cineva mai vrea sa lupte, un semn ca merita sa mai crezi intr-o sansa in orasul tau si in tara ta….vreau sa cred ca se mai poate gasi o mana de oameni vrednici ca vor sa faca ceva pentru cei cu care convietuiesc, dincolo de interese personale….se cere o schimbare, avem nevoie de ea ca de umbra in mijlocul arsitei…

        • Deocamdata prea multi contarani de-ai nostrii si-au dorit schimbarea…in mai rau.
          Lupta politica care se contureaza acum la nivelul consiliului local trebuie sa se mute, cel putin la nivel de dorinta exprimata, la nivelul strazii si al asociatiilor civice. Asociatie civica nu avem in Cisnadie iar strada e lipsita de reactie, e amorfa in orasul nostru. Sperantaa exista dar nici macar nu cred ca are cine sa se bucure de reusita ei, pentru ca cisnadienii sunt tacuti sau chiar apsenti. Mana de oameni vrednici exista dar ea nu trebuie sa lupte singura, pentru ca daca nu ai cu cine sa te alaturi in lupta , atunci inseamna ca nu ai nici pentru cine sa lupti. 30 de ani cisnadienii s-au luptat cu razboaiele de tesut, trei schimburi. De aia au uitat cum e sa castigi ceva.

  2. NEICA NIMENI zice:

    ok ”hai la afinee” dar voi stiti k politia comunitara daca intalneste astfel de persoane pe strada ii intreaba de actel?????la fel si pe cei cu maturoaie.de ce ???si ce frumoase erau doamnele care vindeau flori de gradina in piata langa zidul de la turn iar acum sunt haituite dintr-un loc in altul de catre gigi si politie la insistentele lu ,,tantuca”cea cu floraria din piata si binenteles cu acordul lui huja

  3. anonim zice:

    Sint de acord cu tine.
    Sa reusim sa ne pastram padurile curate, verzi, pline cu fructe de padure si ciuperci (bune} si sa mai existe culegatori de la care sa putem sa le cumparam si carora sa le pretuim migaloasa munca.

  4. Mi-am improspatat memoria citind si mi-am facut un tablou cu imaginea acelor oameni pe care i-i stiam,care umblau pe strazi cu cosuri de zmeura , afine chiar uneori cu ciuperci de padure. Cu siguranta ca acest comert de sezon s-au obicei daca vrem sa-l numim, nu va disparea atita timp cit avem oameni nevoiasi. Pe de alta parte centrele de colectare a fructelor de padure aduna doar pentru export, asa ca nu stiu nici o instituitie care sa colecteze pentru piata interna. Sunt persoane care la o virsta nu m-ai pot urca la adunat de zmeura s-au afine si recurg la acei culegatori nevoiasi care striga pe strazi in speranta de asi vinde marfa m-ai bine si m-ai repede. Din partea mea numai respect pentru acesti oameni care vin in ajutorul nostru , ai celor care nu m-ai pot urca muntele, si care aduc pe mesele noastre fructe si ciuperci din padurile si muntii nostrii, care uneori fara existentasi ajutorul lor nu le-am avea.

    • Pai, cu degetele albastre de la afine nici nu puteam scrie despre altceva!
      Asta nu inseamna ca daca scriu toata ziua aici pe blog despre hujieni, krechieni si alti licheni, am mainile murdare de ei :)) De fapt de aia nici nu-i pocnesc!:))

      • yo zice:

        nu-i poti pocni. handicapatii sunt protejati prin lege! o sa-mi bag si eu degetele in albastru de metil sa vad ce pot scrie de bine. la tine vad ca a mers si a ai scris frumos :))

Comenteeeeezi?!

