Land of choice

Din filozofia Cisnadianului Turmentat!


Cisnadianu’ Turmentat este tipul de om pe care lumea in general il urăşte: e întotdeauna bine dispus, optimist incurabil, e genul de personaj pe care oricat de mult te-ai chinui sa-l dobori, nu reusesti! Si daca uneori iti lasa aceasta impresie, doar asa de amorul artei care sa-ti mai dea ceva avant, el se va ridica mereu, se va scutura si iti va zambi ironic si superior ca si cum el ar fi invingator. Un fel de iepurasu’ Duracell caruia nu ii pica niciodata bateriile. Este genul care nu stie sa piarda si nu accepta ca lucrurile merg uneori rau, fiind mereu sigur ca lucrurile se pot indrepta mai devreme sau mai tarziu

 

Dacă cineva îl întreabă cum ii merge, el răspunde:

„Mie-mi merge bine pentru ca am grija de asta. Multora le merge prost pentru ca asteapta ajutor sau pentru ca li s-a indus ca le merge rau!”

„În fiecare zi când mă trezesc, ştiu că am două posibilităţi: Pot să aleg să fiu bine dispus sau pot să aleg să fiu rău dispus. Când mi se întamplă ceva rău, pot să aleg între a fi o victimă sau pot să aleg să învăţ din ce mi s-a întâmplat. De fiecare dată când cineva vine la mine să se lamenteze pentru ceva, pot să aleg între a-i accepta plângerile sau pot alege să-l ajut să vadă latura pozitivă, mobilizandu-l sa-si rezolve problema fara sa astepte de la altii sa i-o rezolve”

Viaţa este o chestiune de opţiuni, pana la urma. Când îndepărtezi din viaţă tot ceea ce nu contează cu adevărat, totul devine o chestiune de opţiuni. Depinde de tine să alegi cum să reacţionezi la diverse situaţii, tu trebuie să decizi cum să-i laşi pe alţii să-ţi influenţeze atitudinea faţă de viaţă. Tu alegi să fii bine sau rău dispus. Până la urma tu eşti acela care decizi cum să-ţi trăieşti viaţa.

In fiecare zi avem posibilitatea de a alege să trăim o viaţă deplină. Şi este inutil să fim mereu îngrijoraţi pentru mâine, fiindcă fiecare zi vine cu problemele ei cu care trebuie să trăim, şi mâine ne vom gandi la problemele de mâine.

La urma urmei, azi este ziua de mâine pentru care îţi făceai probleme ieri si care azi par doar o gluma buna!

Eu zic ca ajunge sa fiţi cu minţi, iar problemele sunt ca şi rezolvate! Alegeti sa fiti binedispusi si nimeni si nimic nu va poate strica buna-dispozitie pentru ca si asta e tot alegerea voastra!

250796_505274932856851_1899875727_n

Standard

11 gânduri despre „Din filozofia Cisnadianului Turmentat!

  1. Nuca John zice:

    ” Alesii se aleg singuri „, si cred ca… inca se mai poate.
    Daca apare un mesaj pozitiv, pe acest blog, in tine sau mine, se pot auzi doua voci: este vocea bunatatii, iar alta este vocea interesului egoist. De care voce asculti, aceea conduce.
    Nu lasati sa dispara vocea pozitiva!
    Este optiunea salvatoare pentru fiecare. 🙂

  2. IP zice:

    Așa este, modul în care trăiești este o problemă de opțiuni. Aceste opțiuni pot influența o situație de ansamblu, minus câteva detalii pe care nu le poți controla.

    Acum ani buni de zile, am fost împreună cu soția mea (lucram la aceeași firmă) la un cămin de copii orfani, cu haine și hrană. Multe detalii văzute atunci s-au estompat sau s-au pierdut, dar voi reține toată viața ce am citit pe un afiș pus pe perete, chiar la intrarea în clădire. Pe afiș scria:

    „Doamne, dă-mi te rog puterea de a mă lupta cu lucrurile cu care mă pot lupta,
    Răbdarea de a le îndura pe cele cu care nu mă pot lupta,
    Dar mai ales, dă-mi înțelepciunea de a distinge între ele”.

    La vremea aceea acestă mini-rugăciune mi-a creat un sentiment neplăcut – acela că niște copii defavorizați, care VOR FI NEVOIȚI să lupte cu viața, sunt îndemnați la blazare și pasivitate.
    Nu reușisem să înțeleg cu adevărat semnificația și forța ultimei rugăminți, aceea legată de înțelepciune…

    În final, când vrei să faci „ordine” în casa ta, începi prin a muta (sau arunca, sau curăța) lucrurile care sunt la vedere, deasupra. Acestea sunt lucruri cu care „te poți lupta”.

    Pe măsură ce rezolvi primele probleme, constați că ai câștigat acces și la lucrurile care inițial păreau imposibil de atins.

    Da, viața e o problemă de opțiuni, dar OPȚIUNEA cea mai relevantă este aceea de a pune în primul rând caii înaintea căruței, și nu invers. Unde te duci și pe unde o iei vezi tu după aceea.

    • Minoritate zice:

      Ai spus „totul” este posibil ( o afirmatie) si e logic atunci ca „nimic „( daca e ” totul” in prima afirmatie) nu este imposibil!

Comenteeeeezi?!

