Din onlainu’ cisnadian!


Asa cum am promis intr-o postare anterioara, am sa fac saptamanal aici pe blog un review al online-ului cisnadian.

Incep prin a-mi cere scuze fata de Ecceeducatia si anume pentru faptul ca atunci cand am insirat acele grupuri de cisnadieni de pe FB, nu am amintit si de ei! Nu a fost intentionat!

Oricum exista link pe blog catre site-ul lor de unde probabil poti afla si de grupul de pe FB. E un grup restrans de vreo 35 de cisnadieni unde exista activitate intensa si subiecte cu tenta educationala. E curat, e frunos iar ideile care apar acolo sunt absolut pertinente si de bun simt.

Ok, astea fiind zise si datorita faptului ca am promis ca aceste review-uri vor contine mai mult imagine decat text, sa purcedem la treaba!

Mi-a atras atentia aceasta imagine de mai jos, respectiv mesajul ca : „atunci cand erai copil aveai impresia ca Cisnadia reprezinta tot universul” sau ceva de genul asta…

cand erai copil credeai ca cisnadia e cat planata

Asa e…dar trist este faptul ca multi dintre cisnadieni au crescut si inca mai au aceasta impresie ca Cisnadia reprezinta intreg universul! Da, dragilor, plafonarea nu e buna! Oricat de frumos ar fi la  Cisnadie, faptul ca nu scoti nasul din acest „mic univers” doar odata pe an, toamna, cand mergi „acasa la tara” in oltenia, dupa vegetables, te plafoneaza si te transforma in asa numita „oaie” numa’ buna de fraierit!

Eu sincer m-am saturat de „oi” si vreau in jurul meu oameni cu gandire proprie, cu logica, cu coloana vertebrala, cu o oarecare cultura, constiinta, simt al esteticului, cult al valorii, etc…..si asta e unul din motivele pentru care ne agitam aici pe blog! Evident ca tolomacii o ard inca, cu sintagma „CT are ceva personal cu WhoJa” si despre asta e vorba pe acest blog! Iar altii care ne tot invita sa cautam aceste valori morale in alte tari sau cel putin in alte orase mai mari din Romania! Dar noi ne incapatanam sa le cautam aici la Cisnadie si daca nu exista…sa incercam sa le cultivam! Zic!

Nici nu e bine sa-i contrazici pe tolomaci, pentru ca am reusi mai degraba sa explicam unui perete ca nu-i asa, decat sa le explici acestora! Se vor convinge singuri pe parcurs, dar dureaza sau o pot face mai rapid daca citesc anumite postari unde apar aceste lucruri mura-n gura si apoi vor putea si ei sa citeasca printre randurile celorlalte postari!

Si ca sa revenim la rewiev respectiv la poze, am gasit pe FB cateva superbe cu centrul din anii ’80….cu Antilopa cu tot!

Cisnadie in anii 80

..si sa nu uitam de o alta idee creata a unui primar si anume scuarul de pe centru dar care a fost usor de inlaturat, atunci cand s-a dovedit ca-i ineficient, inestetic, ba mai mult incurca decat ajuta…ceea ce nu poate face acum cu modernizarea modernizarii centrului:

Ideea creata a lui Barsu3 Ideea creata a lui Barsu Ideea creata a lui Barsu1

Ideea creata a lui Barsu2

Si pentru cei care isi amintesc cu placere de parcul Magura pe vremea cand exista umbra…

La lac cand erau plutele

Si contrar a ceea ce se vehiculeaza despre Cisnadie si anume ca nu ar exista personalitati reprezentative care sa fi pus numele orasului in randul altor orase, sate, comune din zona, care au generat personalitati culturale, ei bine iata mai jos doua poze din epoca, cu oameni de cultura cisnadieni. E adevarat ca nu ne putem compara cu Rasinari si e adevarat ca nici nu am stiut(si nici nu stim) sa-i punem in valoare, sa ne laudam cu ei. Ne multumim sa o ardem mediocru cu sportul si cu oras textil! Asta pentru ca nu stim inca sa ne alegem reprezentantii care ar trebui sa se ocupe cu aceste lucruri!

Mai jos il aveti pe directorul liceului german(Scoala 5 sau Gustav Guendisch) din perioada 1926-1933 pe nume Hermann Rehner care a fost si co-autorul unei monografii a orasului aparuta la 1931. Aveti aici un link cu mai multe poze vechi cu Cisnadia aparute in acea monografie.

Herman Rechner director la liceul german intre 1926 si 1933

Mai jos sunt Dr. Arnold Bruckner (in dr.) si Dr. Friedrich Teutsch (in st.) pe „banca episcopilor” in curtea bisericii evanghelice din Cisnadie! In cazul acestei poze doar banca este din Cisnadie pentru ca dr. Teutsch e nascut in Sighisoara iar Bruckner nu stiu unde este nascut dar era curatorul bisericii la acea vreme! Oricum poza este facuta in Cisnadie iar Teutsch a fost un epicop si  un mare  istoric al sasilor transilvaneni. Mie mi-a placut fotografia si as da o avere pe palaria lui Teutsch!

Friedrich Teutsch si Arnold Bruckner pe o banca in Cisnadie

Mai jos e Oskar Paulini nascut in 1904 la Cisnadie. „Scriitor cunoscut prin descrierile de animale și de peisaje. În perioada 1928 – 1932 a activat ca pădurar și intendent al fondului de vânătoare pe domeniile prințului regent Nicolae al României. Acești ani și-au lăsat o amprentă puternică asupra omului și scriitorului: în scrierile sale se răsfrânge experiența sa în legătură cu flora și fauna….” pentru mai multe detalii dati click pe nume si o sa aflati mai multe detalii de la tanti Wiki!

Oskar paulini

Astea au fost cateva din pozele care ne-au atras atentia noua Turmentatilor in online-ul cisnadian, in saptamana ce a trecut.

E adevarat ca am urmarit sa vedem si impactul acestor poze asupra cisnadienilor…dezamagire totala!

In marea lor masa cisnadienii nu sunt atrasi de astfel de fotografii si nu sunt dispusi sa discute, sa comenteze, sa-si dea cu parerea..din pacate!

In schimb sunt foarte activi si foarte vocali in a-si da cu parerea cand e vorba despre poze cum veti vedea mai jos! Am ramas inmarmurit sa vad ca o poza ca asta de mai jos, a strans o gramada de like-uri si o gramada de comentarii. Existau o gramada de cisnadieni care cunosteau detalii despre acel nefericit care apare in poza (si inca ma mai gandesc daca sa pun aici acea poza) si care in imbecilitaea lor tineau mortis sa le faca cunoscute si celorlalti. Iar ceilalti , nici ei cu prea multe „tigle pe casa” intrau in polemici de cele mai rudimentare posibile,  manifestandu-si si ei la randul lor compasiunea sau aversiunea la adresa personajului din fotografie. Si am inteles ca nu-i prima data cand se intampla. Cica la o alta poza cu acelasi personaj au fost mai multe comentarii si mai multe aprecieri!

Zau, ca am o teama sa afisez acea poza, risc sa ma trezesc cu acei „comentatori” pe blog care o or sa creada ca n-am inteles eu si or sa reia discursul acela imbeciloid despre „Marirea si decaderea lui Dorin Ciumag” si cat de interesanta „este povestea lui de viata si motivele pentru care el a ajuns in halul acesta…..” – Noaptea mintii, frateeee!

…si cu oamenii astia incercam noi sa facem educatie, cultura,  bun-simt, etica, morala si sa restabilim scara valorilor! Greu va fi!

Sa fiti cu minti si pentru cine chiar vrea sa vada preacomentata poza la care m-am referit, sa dea click aici!

Da, ati ghicit! E acest Ciumag intr-un moment mai neplacut al existentei sale, dar care face trafic mare pe online printre cisnadieni …”decat” aia care se uita la Capatos si citesc Click! Prea multi inca!!!

9 responses to “Din onlainu’ cisnadian!

  1. SI MAI VIN UNII SA ZICA ……PAI BINE BA, DAR DACA NE LUAM DUPA TINE SI NU MAI VOTAM CU NIMENI (NUMAI CU SF TREIME)….VA FII …UN HAOS!!!!ZICE LOGICA LUMII DE RAND….SI CREDETI CA ZICE sF TREIME PRIN GURA LUI ISSUS HRISTOS NNN( NU CA NU S-AR PUTEA GRAI SI CU SAVAOT TATAL LUI ISSUS , SAVAOT CEL NENASCUT SI NEPURCES,CA FIUL JEHOSUA= IISUS HRISTOS E NASCUT SI DUHUL SFANT E PURCES…..NU?????????PAI UITE ASA ZICE SF TREIME….LASA-I DOMNULE CA TOT TIMPUL SE GASESC ….OAMENI CARE SA MEARGA LA VOT TE ASIGUR……SI ZICE SF TREIME….UITA-TE LA ISSUS ….AI VAZUT CA S-AU GASIT OAMENI SA MI-L RASTIGNEASCA???//SAVAOT NU DE ASTA DUCEA GRIJA!!!! ….nU CA NU SUNT OAMENI CARE SA-L RASTIGNEASCA PE FIUL SAU CUVANTUL = IISUS HRISTOS????CI CA SUNT PREA PUTINI CARE SA-L SUSTINA SI MACAR CU VORBA….BUNA ASEMANAREA ASTA NU ????DOMNUL UCA …..CE ZICI??? MINTIM S-AU E ADEVARAT!!!!?????IO NU ZIC CA DOMNUL PREOT UCA NU CREDE CEVA DESPRE ILIE LACATUSU= CARE E DIN VALCEA DE LA EL….DAR SPUNE–O DOMNULE ……NU VENII CU VORBA ASTA …NU E CANONIZAT SFANT SI NU POT AFIRMA!!!!!SI MAI ZICI CA MINTIM???/PAI UITE CE ZICEM NOI ASTIA PUTINI….E SFANT SI TREBUIE LUAT LA PACHET CU TOTI DETINUTII POLITICI INCHISI PE NEDREPT SI CANONIZATI CA SFINTII INCHISORILOR….INCLUSIV DOMNUL PREOT ARSENIE BOCA….CARE NICI IN MOMENTUL DE FATA NU ESTE RECUNOSCUT CA NEVINOVAT DE SOCIETATE …SI REABILITAREA SE FACE PRINTR-UN ACT LUMESC DE CANONIZARE…………!!!!!!!!!!!!!!……..NU MAI ZIC CA FAMILIILE LOR MOSTENITOARE MERITA DESPAGUBIRI DE CEL PUTIN 1 MILION DE EURO……..SI NU GLUMESC….LA CE S-O INTAMPLAT….SI CE DRAME..DOAMNE AJUTA ….SI …

  2. IO N-AM NIMIC , CU NIMENI , DAR SA NU NE FIE PUSI ….ACESTI OAMENI CA TABLOURI DE PUS PE PERETI , DE OAMENI SI EXEMPLE ..DE URMAT CU AURA DE SFINTI …..CA NU SUNT!!!!!!!!!!……..SI AM SI EU APROPO…O POZA CARE ESTE SI VA FII UN TABLOU , O ICOANA DE PUS PE PERETE …..SI ASTA VINE CLAR DE LA SF , TREIME …PENTRU CA E CHIAR ”OPERA SF. TREIMI.SI SF. TREIME NU MINTE SI NU SE CONTRAZICE NICIODATA…..DATI CLIC PE ILIE LACATUSU….IO ZIC CA AICI E UN EXEMPLU DE CE POATE SF TREIME. SI SA NU O LUAM CA PE CEVA HABOTNIC S-AU EXTREMISM RELIGIOS……HAI SA PRIVIM AICI CA PE CEVA NORMAL ,COTIDIAN , LOGIC SI PE UNDEVA RATIONAL DACA MAI AVEM SI NOI PUTINA LOGICA DISCERNAMANT SI CREDINTA……SI APROPO DOMNUL PREOT UCA NU STIE DACA E SFANT….DESI EU SUTIN ASTA …..EU CARE AM FOST LA EL LA IN CARTIERUL GIULESTI LA CIMITIRUL ADORMIREEA MAICI DOMNULUI ACUM IN ANUL 2013…..NU DEMULT….E UN PRIETEN DE-AL MEU CU CARE SE POATE COMUNICA ……SI INCA BINE DE TOT…DREPT URMARE AM FOST LA EL LA CAPELA ZIDITA DE EL UNDE ESTE A FOST INGROPAT…..SI E UN PREOT CU MESERIE LA MANA SI INCA UNA CU MARTE CALIFICARE>>>>>>>ZIDAR CATEGORIA A 4 -A ,UNU’ CARE MAI SI MUNCEA……….DAR PREOTII NOSTRII NU STIU DACA SUNT SFINTI OAMENII ASTIA…….EU SPUN CU GURA MARE>>>>>OMUL ASTA ESTE SFINTIT DE SFANTA TREIME. PUNCT SI ATAT….http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ro/thumb/0/07/Ilie_L%C4%83c%C4%83tu%C5%9Fu.jpg/220px-Ilie_L%C4%83c%C4%83tu%C5%9Fu.jpg

  3. NO FAIN …..DAR …..SA INCETAM SA NE LAUDAM CU NEMTII ….PENTRU CA CEA MAI CORECTA SI PUNCTUALA SI ORDONATA SI TOT CE VRETI E SF . TREIME…DA????????????!!!!!!!EU SUNT SATUL DE NEMTII CEI ASA ZISI CORECTI……I-AM VAZUT LA EI ACASA ….IN DEUTSCHLAND….UND …..DORT SIND GROSSE PROBLEME……SI CE MI-A TRECUT PRIN CAP E CA SUPARAM PE SF TREIME ( MA REFER LA ORTODOCSI)DACA NU O LUAM EXEMPLU DE :CORECTITUDINE , PUNCTUALITATE SI DE ORDINE IN GANDIRE SI FAPTE……..STOP CU ..LAUDELE PENTRU NEMTI….SF . TREIME E EXEMPLUL CEL MAI BUN DE PUS IN DISCUTIE….SI NU COMENTATI CEVA DE GENU’>>>> PADURILE AU USCATURILE LOR….BINE????LASATII PE NEMTI CU ….PROBLEMELE LOR…CA AU …PE CAP MULTE CRIME….SI POATE CELE MAI MARI DIN ISTORIA OMENIRII…..SI TOT DIN CAUZA ….RELIGIEI PROST INTELEASA….SI IN FINAL >>>>>> GOT SEI DANK….!!!!ASA SA VADA SI EI CA LE-AM INVATAT SI LIMBA…SA NU ZICA CA SUNTEM …..NOI ROMANII ….ASA CUM LE FATA MINTEA……CA NICI IO’
    NU MAI STIU CE PUI MAI AU IN CAP….FORTOSII ASTIA ….A-I LUI MERKEL ANGELA SECTARA ASTA CU PENTICOSTALII SI BAPTISTII EI CU TOT….CA DE SF TREIME S-AU SATURAT….SI AU FUGIT LA…..DRACU IN PRAZNIC SA LE EXPLICE DRACU BIBLIA….SI TOT NU SE POTOLESC…..NO DOAMNE AJUTA!!!!SI ASTEPT NOUTATI…INCLUSIV CU PREOTII NOSTRI….DIN ORASUL CISNADIE ….CU MENTIUNEA ….CA TOATE AFIRMATIILE SA FIE ADEVARATE…..SA NU FIE ERONATE CA STRICAM….VIATA OAMENILOR…BINE? DOMNULE CISNADIANUL TURMENTAT?…..DAR TE ASIGUR CA INFORMATIA CU TERENURILE DOMNULUI AVOCAT UCA IN RELATIE CU PREOTU UCA SI CU DOMNUL PRIMAR HUJA…ACESTE AFACERI ….VOR AJUNGE SI LA MANASTIREA FRASINEI …..SA STIE SI OAMENII DE ACOLO SI STARETUL ….CE ”MINUNI DUMNEZEESTI ”FACE DOMNUL PREOT UCA LA CISNADIE ….CA TOT E DE ORIGINI DE LA VALCEA….SPER SA NU TE SUPERI….DAR ORICE INFORMATIE TREBUIE SA FIE ADEVARATA ….PENTRU CA ASTFEL….PRELUAM SI ….NE TRANSFORMAM IN …..MINCINOSI….SI NU EBINE …NE VEDE SF. TREIME.!!!!!!SI APOI E NASOL….DAR ASTA CU TERENURILE DOMNULULUI AVOCAT UCA SI UNCHI A-L DOMNULUI PREOT UCA …..E ADEVARATA ….SI ..E CU PROBLEME…….ASTEPTAM INFORMATII…IN CONTINUARE…SI SCUZE PENTRU …DORINTA DE ADEVAR….( ASTA SA NU FIU PUS IN POSTURA DE MINCINOS ATUNCI CAND PREIAU ANUMITE INFORMATII , CARE NE SUNT DE FOLOS) ….DOAMNE AJUTA.

  4. Cine nu-si cunoaste istoria nu stie de fapt cine este si daca nu sti cine esti…pentru ce sa mai traiesti?Multam „turmentatule” pentru fereastra deschisa.Si eu am cautat peste tot unde am umblat si alte date despre acest mirific oras in care m-am nascut si a carui vechi locuitori merita un respect deosebit.Cisnadia a dat oameni de onoare care din pacate sunt unii disparuti si altii plecati in bejenie.Trebuie ca acest oras sa-si revina si am incredere ca mai sunt inca minti luminate care sa inceapa aceasta revebire.

  5. Mie nu imi place Cisnadia desi locuiesc aici. Am observat ca se umple de tigani ex. Gara,Centru si jos acolo langa 3 trepti. E plin de smecheri.

  6. Super interesante lucruri aflu și eu din păcate cam târziu despre Cisnădie.Chiar mă bucur de informațiile postate pe blog și de pozele super antice. Oricum niciodată nu e prea târziu.Big Like pentru Blog și stilul în care le scrii.

  7. asteptam de mult genu asta de articol. In care sunt promovate (partea a doua) si istoria, cultura si personalitatile orasului nostru. Nu ma refer la Ciumag, dar cred ca istoria ne poate convinge de cate ceva.

  8. Poate ar trebui amintiti si cei de sorginte romaneasca contemporani de altfel cu cei de mai sus ,cum ar fi George Ucenescu ,cisnadian la origini ,presupus coautor al imnului Romaniei !

Comenteeeeezi?!

